"Masalah adalah peluang untuk anda menyerlahkan kepada diri sendiri bagaimana kebolehan anda menyelesaikan masalah itu" -Allahyarham Datuk Razali Ismail, Wira IPGM-

IPKT Diisytihar IPGM Kampus Dato' Razali Ismail

>> Friday, January 23, 2009


Pada tarikh 16 Januari 2009 bersamaan 19 Muharam 1430 satu lagi lembaran sejarah terpahat dalam dunia pendidikan keguruan di Malaysia. Institut Perguruan Kuala Terengganu kini akan mula dikenali sebagai Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM) Kampus Dato' Razali Ismail.

Majlis Pengisytiharaan Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM) Kampus Dato' Razali Ismail Kuala Terengganu telah disempurnakan oleh YAB Dato' Sri Mohd Najib Tun Abd Razak Timbalan Perdana Menteri Malaysia di Dewan Al Farabi. Pengisytiharan ini adalah untuk mengenang jasa-jasa Allahyarham Razali yang cukup dikenali sebagai seorang pejuang pendidikan dan IPGM adalah satu institusi yang amat rapat dengan Allahyarham dikala hayatnya. Pengisytiharan ini juga adalah bersempena dengan proses pengenalan identiti baru Institut Pendidikan Guru yang sebelum ini dikenali dengan nama Institut Perguruan dan Maktab Perguruan sebelumnya.

Kemuncak aturcara majlis ialah YAB Dato' Sri Mohd Najib Tun Abd Razak telah menandatangani Plak Pengisytiharaan dan menyerahkan Dokumen Pengisytiharaan kepada IPGM Kampus Dato' Razali Ismail dan Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Razali Ismail.

Terdahulu dalam ucapan perasmiannya, Timbalan Perdana Menteri berharap dengan pengisytiharaan ini akan dapat menyemarakkan semangat para pendidik supaya meneruskan perjuangan Allahyarham untuk memertabatkan bidang pendidikan dan keguruan ke tahap yang lebih tinggi lagi.

Pada majlis tersebut turut dipersembahkan Klip Video Khas dan Titipan Belasungkawa Allahyarham Dato' Razali Ismail oleh JK Teknikal Bahagian Pendidikan Guru yang diketuai oleh En. Shamsul Saniron. Turut memeriahkan majlis ialah persembahan iringan muzik tradisional oleh guru-guru pelatih dari Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Kota Bharu Kelantan pimpinan En. Kamaruddin Yusuf.

Turut hadir pada majlis yang penuh gemilang ini ialah Menteri Pelajaran Malaysia YB Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia YB. Ir. Dr. Wee Ka Siong, Ketua Setiausaha Kementerian Pelajaran Malaysia Tan Sri Dr Zulkurnain Hj Awang dan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia Dato' Alimuddin Mohd Dom.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

CENTRE OF EXCELLENT

  © Blogger template Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP