"Masalah adalah peluang untuk anda menyerlahkan kepada diri sendiri bagaimana kebolehan anda menyelesaikan masalah itu" -Allahyarham Datuk Razali Ismail, Wira IPGM-

Semester 6 membuka tirai

>> Saturday, June 20, 2009


Semester 6 akan membuka tirai bermula isnin ni. Bila dah masuk sem6, maka secara matematik mahupun otomatiknya, tempoh pengajian kami hampir berakhir.Tak lama dah pun.. tuptap tuptap kejap je masa berlalu kan (walaupon aku rasa dah lama).

Jadual kat atas menunjukkan kursus yg bakal kami ambik untuk sem6 ni. Tengok je cam banyak tapi subjek yg kene masuk kuliah ada 3 je - PSS3111, PSS3112 dan ELE3104. Semester ni juga PJ dah abis, takde lagi dr azita, takde lagi encik hamzah. Walaupun dah takde PJ, rakan2 diingatkan supaya jangan lupa berPJ sendiri demi kesihatan tubuh badan.

Tapi subjek kegemaran ramai iaitu bahasa inggeris masih ada. Jangan risau.Haha, sem ni kita kene belajar English Language Teaching Methodology For Young Learners.. huh, apa tu?
Sem ni jugak kita kene bersedia untuk praktikum 8 minggu (2 bulan). Sekolah mananya, hari isnin ni baru tau. Harap2 pengalaman praktikum sem lepas lebih mematang dan memahirkan kita terutama sekali dalam aspek pengurusan murid dan bilik darjah disekolah nanti. InsyaAllah.
akhir kata, selamat bertemu kembali dan selamat mengharungi saki baki pengajian yang dah tak berapa lama dah ni. Enjoy da moment sebelum moment ni berlalu!

Read more...

TAKZIAH

salam takziah kami ucapkan kepada rakan kami shazatul shima yg telah kehilangan orang tersayang pada minggu lepas. Ayahanda shima telah kembali ke rahmatullah dan dijemput oleh Allah SWT pada 16 jun 2009.
Dengan itu, mari kita sedekahkan Al-fatihah kepada arwah..semoga roh beliau mendapat rahmat dan keredhaan Allah SWT dan tergolong dlm klgn org2 yang beriman.. AL-FATIHAH.

Read more...

About This Blog

Lorem Ipsum

CENTRE OF EXCELLENT

  © Blogger template Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP