"Masalah adalah peluang untuk anda menyerlahkan kepada diri sendiri bagaimana kebolehan anda menyelesaikan masalah itu" -Allahyarham Datuk Razali Ismail, Wira IPGM-

bakal guru perlu sedia pikul beban tugas

>> Sunday, November 29, 2009

bakal guru perlu sedia pikul beban tugas lapor utusan malaysia,

dalam satu kenyataan pada majlis konvoksyen KPLI J-Qaf di Putrajaya, Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia berkata bakal guru perlu sedia memikul beban tugas sebagai setiausaha PIBG dan pelbagai lagi tugasan yang diamanahkan kepada mereka oleh pihak sekolah.

aye-aye sir!

tidak kami harap karpet merah dibentang, jauh sekali pasport diplomatik buat bekal bercuti ke disneyland

kerjaya sebagai guru memang kami sedar tidak semudah disangka, dan kami di ipgm sedang memperlengkapkan diri bagai mengharungi cabaran bersama-sama mendidik dan memimpin anak watan.

profesion guru pasca millenium juga mencabar jika dilihat dari pelbagai aspek. pembinaan negara bangsa hanya berjaya dilakukan dengan satu sistem pendidikan yang terancang dan digerakkan oleh tenaga mahir yang komited dalam tugas mereka. dan inilah yang dipikul oleh pihak pentadbir IPGM dan dekan falkuti pendidikan dalam melahirkan guru generasi baru yang bukan sahaja meneruskan kesinambungan tetapi terus mencipta kegemilangan demi masa depan negara.

adios amigos. selamat bercuti. kepada mimi..tahniah, dan selamat menjalani kehidupan baru.

p/s: mat jack, tahniah sebab berjaya melontarkan pandangan dalam suara siswa. bukan senang nak cakap depan kamera live. well done.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

CENTRE OF EXCELLENT

  © Blogger template Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP