"Masalah adalah peluang untuk anda menyerlahkan kepada diri sendiri bagaimana kebolehan anda menyelesaikan masalah itu" -Allahyarham Datuk Razali Ismail, Wira IPGM-

Kembali Ke Sekolah

>> Sunday, January 31, 2010


Pejam celik, pejam celik, praktikum datang lagi !
hurmm, macam x sedar, kita kini dah berada di sem7, kita kini berada di fasa 3 praktikum dan fasa ini juga menjadi penentu kualiti yang ada pada kita selaku 'pioneer' PISMP atau batch pertama yg melaksanakan 3 kali praktikum.

Menjalani praktikum sebanyak 3 kali untuk satu tempoh yang lama mungkin sesuatu yang tidak menyeronokkan jika diukur dari sudut kewangan, namun pelaksanaan program sebegini banyak kebaikannya. Disamping menyediakan guru pelatih sekental-kentalnya dengan pelbagai cabaran, setidak-tidaknya ruang ke sekolah berstatus cikgu ini sedikit sebanyak mampu merehatkan minda kita yang sebenarnya sudah 'letih' dengan kuliah dan masa yang terlalu lama di kampus. Betul ke tak?

Secara peribadi, penulis sebenarnya lebih seronok memerah tenaga dan mengejar masa di sekolah daripada berpenat lelah di kampus. Sebab ape? Kerana di sekolah kita ada kanak-kanak. Melihat wajah murid-murid dalam kelas, hilang semua masalah. Berhabis duit untuk murid-murid pun rasa tak mengapa. Sebabnya setiap ucapan 'terima kasih' yang digerakkan oleh lidah murid-murid merupakan satu doa untuk gurunya. Bukankah doa murid utk guru adalah salah satu doa yang dimakbulkan ALLAH??? jadi, ikhlaskanlah diri untuk setiap apa yang kalian lakukan dalam bilik darjah nanti.

Untuk pengetahuan kalian yg memang sudah tahu, praktikum kali ini lebih ini lebih lama drpd biasa, lebih lama lebih mencabar.. tambah pulak sem ini mempertaruhkan bahasa inggeris sebagai matapelajaran elektif untuk diajar.

Memandangkan kita dah 3 kali melakukan praktikum dan 4 kali SBE, tidak ada sebab rasanya untuk kita menggunakan kaedah seperti gambar diatas.. hehehe.........

SELAMAT KE SEKOLAH KAWAN-KAWAN SEMUA !

9 comments:

Anonymous January 31, 2010 at 4:54 PM  

haha. cam biasa la

linedabesh January 31, 2010 at 6:19 PM  

kpd cikgu2 yg skolahnya kt pj:slamat ke skolah esk..
kpd cikgu2 yg skolahnya kt kl:slamat ke skolah lusa..
haha
*blagak2*

Mr Wilson January 31, 2010 at 7:11 PM  

praktikum 3 kali pun kalau kena ganti kelas..

x rock la weh

IPTA pn tak wat cam tu kui2

Suhaimi Abd Wahid January 31, 2010 at 7:45 PM  

Salam korg.. gudluck ok.. if u all are having any problems my room is always there.. just knock and say it.. (speaking.. practice eh.. after this if u all wanna talk to me.. let us speaking.. bley praktikkan hahahah :))

Mr Wilson February 1, 2010 at 12:18 AM  

hear us roar!!!

the tiger is coming to you

keh2

Anonymous February 1, 2010 at 10:00 AM  

kalau nak banding IPTA dengan IPGM memang macam langit dengan bumi.

SangKunang February 1, 2010 at 3:13 PM  

ape yg langit ngan bumi nye encik anonymous?

Anonymous February 2, 2010 at 1:09 PM  

langit dan bumi sbb jauh beza

Mr Wilson February 5, 2010 at 10:34 PM  

langit dan bumi- amuk album taun 2000

mmg true rockers la weh

kui2

About This Blog

Lorem Ipsum

CENTRE OF EXCELLENT

  © Blogger template Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP