"Masalah adalah peluang untuk anda menyerlahkan kepada diri sendiri bagaimana kebolehan anda menyelesaikan masalah itu" -Allahyarham Datuk Razali Ismail, Wira IPGM-

hari isnin

>> Sunday, February 15, 2009


Selamat memulakan minggu ini dengan sama-sama meraikan sambutan Hari Alam Sekitar peringkat IPGM KamBa yang akan diadakan pada esok hari di dalam perhimpunan bulanan.

Langkah Kampus ini wajarlah disokong kerana ia bertepatan dengan apa yang telah kita pelajari dalam kelas dan ini merupakan salah satu dari pembelajaran yang berlaku diluar kelas. Diharapkan program-program begini dapat memberi impak kepada bakal-bakal guru yang juga pada satu masa akan datang akan menjadi sebahagian dari pengubal dasar-dasar negara. Nilai positif yang diterima oleh guru pelatih pada masa sekarang diharap dapat dipindahkan kepada anak murid selaku generasi muda yang bakal mencorak negara dan perjalanan dunia.

Disinillah kita bermula, setelah mendalami ilmu mengenai alam sekitar, pembangunan lestari malah lebih mendalam hingga ke Agenda 21 dan deklarasi oleh UNESCO mengenai Pendidikan Pembangunan Lestari. Ia kini bermula dalam diri kita, memilih untuk turut serta atau memilih untuk tidak ambil peduli.


About This Blog

Lorem Ipsum

CENTRE OF EXCELLENT

  © Blogger template Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP