"Masalah adalah peluang untuk anda menyerlahkan kepada diri sendiri bagaimana kebolehan anda menyelesaikan masalah itu" -Allahyarham Datuk Razali Ismail, Wira IPGM-

Menggamit Memori Ramadhan ...

>> Wednesday, July 20, 2011


Tup tap tup tap, sedar tak sedar dah hampir 7 bulan kita sume berpisah secara rasmi. Semua dah bawa haluan masing-masing. Ada di utara, ada di selatan, ada di timur ada jugak x pindah-pindah tempat. Sama macam dulu.. hehe...

Tak lama lagi Ramadhan al-mubarak bakal menjelang tiba. Dan Ramadhan tahun ini adalah ramadhan yg pertama kita sebagai pendidik. Ramadhan yg pertama juga kita 20 bersaudara berpisah. Ramadhan yang pertama juga tanpa Bazar Ramadhan Kerinchi. Dan Ramadhan pertama juga tanpa tarawih di Surau Al-Ghazali...

Pantasnya masa berlalu kan?
Masihku teringat saat manis Ramadhan pertama kita bersama suatu ketika dahulu. Jalan ramai-ramai ke bazar. Jauhnya ya amat. Tapi takde pun rasa penat. Sebab kita sepakat. kan, kan....

Pantasnya masa berlalu kan?
Ingat tak time takde duit dulu? Beli makanan di bazar bila ada duit je. Bila poket dah kering, mana tempat mau tuju??? Masjid Ar-Rahman dan Masjid TNB ada. Jangan risau. Juadah free kat kat sana sedap-sedap... Sedap kan, kan....

Pantasnya masa berlalu kan?
Masihku ingat saat manis bangun sahur bersama. Ada yang rajin masak. Sape lagi, kalau bukan Suhaimi, mak angkat PISMP2. Waktu sahur macam-macam ragam. Ada yang liat nak bangun. Ada yang diet tak bangun langsung. Ada yang melantak dari bangun sahur sampai la dekat azan Subuh. Sweet kan, kan...

Pantasnya masa berlalu kan?
Masihku ingat saat tarawih bersama di Surau Al-Ghazali. Ramainya bukan main pada malam pertama. Kemudian, menyusut mengikut peredaran masa dan makin kritikal menjelangnya raya. hehe.. Itu tahun pertama kedua kita di IPBA. Tahun terakhir kita jarang di Al-Ghazali kan? kita banyak buat tour ke masjid-masjid sekitar KL. Masjid Bangsar, Masjid Negara, Masjid Jln Duta, Masjid Putrajaya... wahhhhh, rindu nya saat itu..kan, kan...

Masihku ingat jugak bila sampai giliran kelas kita kene wat moreh. Meriah jugak kan. Orang lain tekun beribadah tarawih, kita laki pompuan kelam kabut kecoh sana sini itu tak cukup ini tak cukup.. hahaha... kenangan kan, kan..

Sahur, bukak, tarawih,,,,, itu lah sehari-harian di IPBA dalam bulan Ramadhan. Seminggu menjelang lebaran, kita bertambah aktif. Jalan TAR, Masjid Jamek, shopping maaa...Beli itu beli ini. Keluar bersama-sama. Ingat lagi tak memori bukak puasa di tepi jalan dekat Petaling Street????? hahahaha.. Tasha, Line... hahahaha

Memori 5 tahun setengah sudah berlalu pergi. Ia tetap jadi memori. Dan jangan biarkan ingatan sesama kita pergi bersama memori lampau....

"I MISS U ALL"

-pert sapix the legend~

3 comments:

Hang Jebat July 20, 2011 at 8:22 PM  

haha mmg rindu gila seh... perggghhh ckp pun dah mcm org jb... insyallah ada rezeki kita wat reunion.. tunggu next spe kawen insyallah ramai2 trun.. bantu ape yg patut... eratkan silaturahim.. jaare or sham coming soon so meh rancang reunion.. hope sume bleh hadir...

l.a.d.y.b.o.s.s July 20, 2011 at 9:02 PM  

siyes mmg rnduu giler..lama kot kta kt sana..mest xkn boleh lupa suma memori dlu..weh ko silap,bukak posa kt Petaling Street tu aku n tasha la hahahahaa..mcm org merempat je kn bkk posa msa tu :))

linedabesh July 21, 2011 at 11:58 AM  

*tears*
rindunyaaaa..

About This Blog

Lorem Ipsum

CENTRE OF EXCELLENT

  © Blogger template Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP